Styreleder i influenserbedrift i trafikkuhell
Styreleder i en av Norges største influenserbedrifter var involvert i et trafikkuhell natt til søndag, da et dyr i privat eie ble påkjørt og drept i 80 km/t.
Vedkommende var etter alt å dømme alene i bilen da ulykken skjedde. Til tross for at det var mørkt på stedet klarte bilføreren å svinge unna, og unngikk dermed å få dyret midt i fronten. Bilen fikk imidlertid store skader på karosseriet på passasjersiden. Frontruten var knust, bilen kunne følgelig ikke kjøres videre, men sjåføren var fysisk uskadet.
Med på turen var en mobil overnattingsenhet som influenserbedriften fikk sponset av en samarbeidspartner tidligere i sommer. Det ser ut til at bilføreren valgte å overnatte i denne i nærheten av ulykkesstedet. På Instastory spørres følgerne i en av bedriftens kanaler om noen kan tilby skyss hjemover påfølgende dag, da det ikke er mulig å få leiebil til stedet. Det gikk i orden.
På morgenen oppdager styrelederen at rester, omtalt som kjøtt, av det døde dyret fortsatt ligger på den mye omtalte overnattingsenheten. Hen legger et bilde av kjøttbiten ut på sin offentlige Instagram i story – funksjonen. Det blir fjernet etter ca en time.
Mandag morgen blir storyen oppdatert med en påstand om at bildet var “skivebom” og at det ikke burde blitt lagt ut. Hva som var avbildet på den slettede storyen, framgår ikke av selvkritikken. Det sies også at bildet ble slettet på eget initiativ. Imidlertid har det allerede kommet svært krasse tilbakemeldinger i kommentarfeltet, og senere på dagen kommer det fram at reaksjonene også har strømmet inn på melding.
Utpå dagen mandag, oppdaterer styrelederen på story at det nå har kommet flere negative reaksjoner på at bildet ble fjernet, enn det gjorde på den opprinnelige posten. Styrelederen dokumenterer ikke noen av disse tilbakemeldingene, derimot postes flere skjermdumper av meldingsutvekslinger foretatt med personer som var kritiske til den første posten.
Styreleder prosederer at all kritikken var forventet, og at det forelå en humoristisk dialog angående dette med daglig leder og frontperson av influenserbedriften, som vedkommende har et nært forhold til privat. Styreleder mottok også kritikk for å ha omtalt leiebilen, en Skoda, som en nedgradering i forhold til sin vanlige standard, som er en Volvo. Også denne kritikken forteller styreleder var så forutsigbar at han fleipet om det med daglig leder.
En bruker på diksusjonsforumet Kvinneguiden, la ut en skjermdump av sin dialog med bedriftseieren. Om bilder av rester av dødt dyr på sponset produkt i en offentlig Instastory, sier styrelederen seg enig i at det var et dårlig forsøk på svart humor, og at “jeg burde dratt den mye lenger”.
Disclaimer fra herværende nettstedeier: Styrelederen omtalt her, er ikke forelagt dette blogginnlegget før det postes. Ettersom det ikke er et angrep på vedkommenes bedrift eller person, utløser det ikke imøtegåelserett. Opplysningene er gjort offentlige av styreleder selv, og er her referert slik de framsto i styrelederens kanaler. Bedriftseierne er likevel velkommen til å benytte seg av tilsvarsretten. Det kan gjøres på mail frujohansen@hotmail.no. Tilsvar, utfyllende kommentarer eller korreksjoner blir publisert så raskt som mulig. Innlegget er skrevet med tre av Instagramprofilene knyttet til influencerbedriften som kilder.
Det er helt utrolig hvordan disse personene turer frem og holder på. Dette burde vært løftet til VG, Se og Hør og Dagbladet. Mer uspiselig skal man lete lenge etter!
Jeg fikk med meg hvordan h*n turet frem på IG stories og omtrent skrøt at h*n hadde kjørt på en **** i 80 km/t.. usmakelig oppførsel.
Kommentaren er redigert før publisering av personvernhensyn. – Admin
Lege, jordmor, fysioterapeut, trener…
Nå også «komiker» 🙄